.st0{fill:#FFFFFF;}

Nyheter i 2020.10 

 oktober 26, 2020

Hva er nytt?

Versjon 2020.10 har hele tiden vært planlagt som et teknologi-løft. Det er dermed viktig å få med seg at 2020.10 krever .Net Framework versjon 4.8 eller nyere. Dette er gjort for å støtte Visma Business 15 og for å kunne inkludere en del ny teknologi vi har ventet på å kunne ta med en god stund.


Krav om .Net Framework 4.8

Vi har tidligere varslet at 2020.9 var siste versjon som kunne kjøres på .Net Framework 4.5.2 og da integrasjon med siste versjon av Visma Business i praksis krever v4.8 krever også alle supporterte versjoner fra BxSoftware dette fra og med 2020.10.
Dersom man oppgraderer via BxAdmin vil BxAdmin nå gi en ekstra advarsel om dette kravet før oppgradering. Dersom man har relativt ny server-installasjon fra før, så vil BxAdmin kontrollere gjeldende .net versjon og enten nekte oppgradering eller oppgradere uten advarsel. 

Bedre feilhåndtering 

Et av verktøyene vi har ønsket å ta i bruk er et sentralt rapporteringsverktøy for feilmeldinger. Dette er nå aktivert i server-versjoner fra 2020.10 og i håndterminaler fra 2020.9. Dette gjør at vi i større grad kan oppdage og få mer informasjon om feil som kanskje ikke blir rapportert til oss fordi brukerene enkelt håndterer dem, prøver på nytt eller løser problemet på annen måte. Målet med denne endringen er å få bedre og mer teknisk oversikt over feil som berører kunder - uavhengig av hvor mange som har rapportert feil. Da kan vi oppdage og korrigere eventuelle feil raskere enn vi har hatt mulighet til tidligere.

Bedre håndtering av plukk-avvik

Plukkmodulen har fått en liten oppgradering for å gjøre det enda tydeligere for brukeren om man er ferdig med plukket. "Send" knappen skifter farge fra rød til grønn når man er ferdig og advarselen man får ved å trykke send før man er ferdig er tydeligere enn før. I tillegg har vi nå mulighet til å konfigurere en rapport som kan sendes på e-post eller skrives ut når det er plukk-avvik. Da kan man enkelt bruke rapporten for å kontrollere saldo på lokasjonen som plukkeren fikk beskjed om under plukk.

Støtte for Power Office Go og TripleTex

2020.10 Nå støtte for enkel integrasjon med Power Office Go og TripleTex. Integrasjonen kan brukes f.eks brukes til etiketter og merking ordre-registrering og enkel varetelling eller plukk

Forbedret installasjon

2020.10 inkluderer flere små forbedringer på hvordan man gjør installasjon og flytting til nye servere.

Changelog

For øvrige endringer se oppdatert endringslogg