XXL Sport og Villmark

Lagertelling og varemottak hos XXL Sport & Villmark

XXL Sport & Villmark er markedsledende i Norge, og er nordens største sportskjede.

De har valgt BxSoftware som sin leverandør.

Oppdraget

BxSoftware fikk i sin tid i oppdrag å lage en prototype på programvare for varemottak til håndterminal, for XXL Sport & Villmark. XXL hadde bare et par krav, og det var at det blant annet skulle fungere på de eksisterende Motorola terminalene som XXL allerede hadde. Det skulle også være moderne, raskere og mer effektivt. 

BxSoftware tok oppdraget for XXL Sport & Villmark, og det endte opp med en utrulling av håndterminalapplikasjonen på ca 300 håndterminaler av modellene Motorola MC70 og MC75 hos XXL, sommeren 2014.

XXL er godt fornøyd med ny programvare til sine håndterminaler.

Løsningen

XXL Sport & Villmark bruker Microsoft Dynamics AX, og bruker håndterminalene for varemottak, telling og vareoppslag.

XXL Sport & Villmark fikk utviklet en egen klient for håndterminalene. For å minimere opplæring, samt sikre en smidig overgang, ble programvaren tilpasset de rutinene som XXL hadde fra før. Hver håndterminal kommuniserer med serverprogramvaren til BxSoftware, som bruker det siste innen Microsoft teknologi, og sikrer raskt og effektivt kommunikasjon med håndterminalene på alle avdelingene.

Erfaring

"

«Vi opplever BxSoftware som en meget bra samarbeidspartner. De har vært lydhøre for våre behov og har vært flinke til å tilpasse løsningen. Vi har hatt en utrulling med bra kvalitet, som har fulgt både tidsplan og budsjett.»


Espen Terland - IT direktør, XXL Sport & Villmark

Etter at løsningen hadde vært i drift hos XXL Sport & Villmark i litt over et halvt år, spurte BxSoftware om erfaringene de hadde gjort seg så langt.

«Utgangspunktet var å erstatte en gammel løsning. Vi ønsket også å ivareta noen av funksjonene i den gamle løsningen, samt å gjøre prosessen for varemottak og varetelling bedre og enklere. Vi har fått tilbakemeldinger fra personer internt hos oss at dette fungerer meget bra og tilfredsstillende.» - sier Espen Terland

«Vi har få problemer totalt sett, og mindre supporthenvendelser til leverandøren. Vi har i praksis ingen feilsituasjoner å rapportere.»