Ordre og lagerstyring hos Ridderheims

Ridderheims er en av Norges ledende matleverandører som leverer til de store matvarekjedene, samt grossister og serveringskjeder. Bransjen er preget av stor konkurranse, høyt varetrykk og kunder som forventer både smidig og presis logistikk.

Martin Høyem (t.v) og salgssjef Paul Pedersen er godt fornøyd med BxMobile.

Gjennom sin forhandler Isonor IT startet Ridderheims opp med håndterminaler fra Barex og BxMobile fra BxSoftware i januar 2015. "Løsningen så veldig spennende ut og vi valgte også noen egne tilpasninger som BxSoftware utviklet for oss. Nå som løsningen er installert plukker vi ordre raskere og mer presist. Med tilpasningen, får vi også sendt ferdige fraktbestillinger automatisk til Timpex når ordrene er ferdig plukket."

Etter 2 måneder i drift på lageret bestemte Ridderheims seg for å implementere fase to snarest mulig. Da ønsket Ridderheims å ta i bruk terminalene for alle selgerne som er ute på veien og i kundenes butikker. «Når vi fikk løsningen levert i januar så vi raskt at løsningen fungerte og nå vil vi ta den i bruk på flere områder.» sier salgsjef Paul Pedersen.

"Jeg fikk terminalen for 2 dager siden, bare i går sparte jeg minst en time» sier Martin Høyem. Martin er første selger som har fått egen terminal og er i dag klar for å lære opp sine kolleger i Ridderheims. «Opplæring av selgerne brukte vi en time på, nå skal de ut til kundene og bruke scannerne selv. Martin har blitt super-brukeren vår, så de selgerne våre som er usikre ringer ham om det skulle stoppe opp noe.» fortsetter Paul.

«Med BxMobile på håndterminaler har vi fått i både pose og sekk. Vi sparer mye tid, samtidig som vi oppnår mye bedre kontroll. I tillegg er både de ansatte og kundene våre veldig fornøyd. Alt dette er viktig veldig viktig for oss i Ridderheims.» «Når vi nå er ute hos kunder kan vi registrere både ordre, og evt returer, mye raskere. Spesielt returer sparer vi mye tid på. Selgerne sparer en del tid i butikk, men den store innsparingen går på tiden det tar fra selgeren får ordren til den er registrert i Global. Nå er det slutt på å ringe inn hasteordre, eller registrere alle dagens ordre på slutten av arbeidsdagen. Ordre blir synlig for lageret med en gang og returer bekreftes automatisk på e-post til kunden, mens vi fortsatt er i butikken.»